SKRIVET: 2010-11-10, kl 15:56:15 | PUBLICERAT I: Allmänt

kemi prov

hej, har fått skriva om det här inlägget tre gånger nu -.-, har typ glömt allt jag skrev första gånge, så det kommer inte bli lika långt :(

Jag kom hem från skolan för en stund sen, och ska snart äta lite tro jag. maten i skolan går verkligen aldrig att äta.. har ni märket "sodexo" i er skola? det suger jävligt mycket alltså.

ska sätta mej lite med kemin sen innan vi kör. kommer att få läsa mycket på det imon med, så det blir ingen bloggning för min del alltså.



allt det här ska vi kunna. alkaner,alkener,alkyner och alkoholer ska vi kunna. metan heter det på alkaner och på alkoholer heter det metanol, det är det jag kan på den typ. eller nej nu kom jag på en sak. det heter metan,meten,metyn,och metanol.  så det ska man kunna och också pentanol,butan,etan,  och glycerol och glykol och sen är det massa annat om kol och sånt man skulle kunna.., visst det kanske låter lätt, men det är det verkligen inte..


Anonym

Haha skulle oxå egentligen ha prov på EXAKT det där idag, men ja e ju sjuk så nu missar ja det...;( jävligt jobbigt me massa prov som trycker en i häcken...<3


bbaraalma.blogg.se

chansar på att det var klara som kemmeterade? ;)

okej du får krya på dej då, kusinvitamin <3



(om det nu var du) ;)



PUBLICERAT: 2010-11-11, 20:57:15 | URL: http://bbaraalma.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: